Nog even nagenieten - Reisverslag uit Fox Hill, Verenigde Staten van Almere College - WaarBenJij.nu Nog even nagenieten - Reisverslag uit Fox Hill, Verenigde Staten van Almere College - WaarBenJij.nu

Nog even nagenieten

Door: Nienke Smit

Blijf op de hoogte en volg Almere College

08 April 2014 | Verenigde Staten, Fox Hill

Nog maar nauwelijks bekomen van je jetlag, vraagt meneer van der Meer je een blog te schrijven over onze trip naar Amerika:”Liever geen opsomming en een beetje enthousiast.” Dat laatste is natuurlijk niet zo ingewikkeld, maar om een opsomming te vermijden terwijl je zoveel hebt gezien is niet zo eenvoudig. Ik begin daarom toch heel stiekem met een korte opsomming van wat we allemaal gedaan en gezien hebben.

De eerste twee dagen hebben we in regen en mist heel veel highlights van New York gezien: Rockefeller Center, Trump Tower, Empire State Building, het gebouw van de Vereinigde Naties, Times Square, Brooklyn Bridge, Museum of National History, Wall Street, Ground Zero, Central Park en natuurlijk niet te vergeten de restaurants waar we gegeten hebben: Friday’s en Jekyll and Hyde’s. Vooral het laatste restaurant maakte veel indruk.

Voordat we naar binnen mochten, moesten we een plechtige eed afleggen: niets van wat we te zien zouden krijgen mocht doorgegeven worden aan anderen. Natuurlijk legde iedereen deze gelofte af. Het eten was lekker, de ambiance griezelig gezellig en de disgenoten natuurlijk geweldig. Een deel van de leerlingen besloot van de gelegenheid gebruik te maken om een bezoekje te brengen aan het Chambre of Horror.

Ook ik heb me laten overhalen. Nu ben ik niet snel bang en ik ging dan ook welgemoed naar binnen. Ik moet bekennen dat het toch iets anders was dan ik me had voorgesteld: het was namelijk echt heel erg eng. De meeste meiden hebben hun stembanden tijdens dit tochtje dan ook aardig gebruikt, en Jaap lag regelmatig op de grond van schrik. Zelf heb ik mij aan Dimara vastgeklampt, maar toen er een lilliputter met een cirkelzaag voor ons sprong, besloot Dimara mij aan mijn lot over te laten en heel erg hard weg te rennen. “Ik dacht ieder voor zich,” zei ze na afloop.

De dag daarop vertrokken we naar Mountain Lake Highschool. Daar mochten we drie dagen meelopen met onze hosts. De leerlingen moesten aan verschillende klassen presentaties geven die de meesten (!) goed hadden voorbereid. Ontbijten en lunchen doen veel leerlingen daar op school. Het was een verrassing voor me dat je automatisch gebakken aardappelen bij je ontbijt krijgt, als je alleen maar een omelet besteld.

Samen met de leerlingen van MLHS zijn we vervolgens naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld gegaan. Een hoogtepunt was toch wel de Metsgame in het gigantisch grote Metsstadion. Iedereen kreeg bij binnenkomst een T-shirt en bonnen voor eten en drinken. Daar zaten we dan, hoog in het stadion met een hamburger en frites in een kartonnen bakje en een enorme beker fris op onze schoot. Wat voelden we ons Amerikaans! De laatste dag heeft iedereen met zijn gastgezin leuke dingen gedaan. Veel meiden hebben zich helemaal laten gaan in de malls en voor vele dollars aan kleren ingeslagen.

Zondag moesten we weer naar huis. Eigenlijk was er niemand die daar naar uitkeek. We waren zo warm onthaald door onze gastgezinnen en wilden, ondanks dat we al zoveel bekeken hadden, nog wel veel meer zien. We hadden gerust nog een week kunnen blijven. Voor mij als begeleidend docent was het een superreis. Je zult maar mee mogen met zulke geweldig positieve, gezellige leerlingen. Ik zal nog lang na kunnen genieten van al deze geweldige ervaringen.

Wil je foto’s zien van deze reis? Ga dan naar:

https://plus.google.com/photos/104049092568098448886/albums/5999782573008190529



  • 10 April 2014 - 11:32

    Dimara:

    * Gelukkig kwam Dimara mij al gauw redden van de kleine man en haalden we samen de uitgang! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fox Hill

Almere College

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 9645

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 06 April 2014

Exchange 2014

Landen bezocht: